Vakantie 2016, een jaar vóór de grote reis

6 juli 2016 - Maastricht, Nederland

Deze zomer gaan we met de camper naar Andalucia. Alles staat wel in het teken van de grote reis volgend jaar: Fietsend van Maastricht naar Malaga. Deze vakantie gaan we verkennen en oefenen, generale repetitie zeg maar.

In het eerste gedeelte van onze reis naar Andalucia gaan we in Frankrijk een stuk van onze fietsroute met de camper verkennen. Vorig jaar hebben we dat ook gedaan en wel van Maastricht naar Dijon. Dit jaar van Dijon naar Langogne.

Daarna buigen we naar zuid westen, via de Pyreneeën komen we in Spanje. Daarna verder naar het westen tot Oviedo. Daar willen we een Via Verde (groene weg) gaan fietsen. Een Via Verde was een oude spoorlijn en is omgebouwd tot fietspad. De naam van deze Via Verde is Senda del Oso, het pad van de beer. Enkele jaren geleden hebben ze hier beren uitgezet. Ik ben benieuwd of we er een tegenkomen.

100 km zuidelijk van Oviedo begint de provincie Leon. Op een camping in Sena de Luna stallen we onze camper en beginnen we aan een rondje Leon van 5 dagen. Met bepakking, tent enz.  En fiets natuurlijk.

Rondje Leon

Daarna vervolgen we onze route via Salamanca, Toledo naar Andalucia

1. Harris en Francien:
    16 juli 2016
    Wij wensen jullie veel fietsplezier.